Regn, underbara regn


Gjorde klart mitt ansikte och var på väg ut med cykeln när det började regna.
Naturen behöververkligen detta. Har varit många varma dagar.
Får gå imorgon med cykeln och få det lagad. Båda hjulen har punktering. 
Johannes måste ha cykeln så han kommer iväg till jobbet fortare.
 
Ska hämta ut två paket. Mamma har beställt saker i mitt namn. Mot kvällen åker vi till älsklingen. Ska sova där en natt. Sen åker jag hemåt imorgon och lämnar bilen till syrran så hon kan åka och få massage.
Jag sa ifrån min tid för jag vill inte att någon främling ska ta på mig.
Måste laga lite matlådor till grabbarna så det slipper när det kommer hem.
Johannes sov över idag igen...
Han hörde inte sin klocka. Jag hade lagt larm så jag kunde väcka honom men den ringde en timme för sent.... Hade lagt larmet fel...
 
"Underbara regn. Så tacksam att du kom! Imorgon ska det bli stekhett och dagen efter det. Bra att du vattnar jorden".
 
Tog blodprov. Som tur var det bara en före mig. Deet gick  fort och smärtfritt.
På fredag ringer nog Anna och berättar hur Lithiumvärderna står.
Jag har inga biverklinigar. Förut darrade mina händer med bara tre tabletter. Nu har jag fem och darrar ingenting.
Undra om det har med att jag har börjat dricka mer vatten och mindre te.
 
Fortarande lite seg.
Håller på att tvätta. Efter det tar jag fram dammsugaren. Inte roligt att komma hem om det ligger tio centimeter högt damm och smulor på golvet.
 
Hoppas alla har en bra dag och att alla hör sina änglar sjunga.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

noidan.blogg

Försöker hitta ljuset och lugnet i mörkret

RSS 2.0