Utvilad men ledsen


Inatt låg jag i sängen i elva timmar! Har sovit så bra. Innan frukost kl nio stretchade jag hela kroppen. Är så fruktansvärt stel och det brukar göra under. Efter frukost satte jag mig på soffan i sju minuter och gjorde andningsövningar och släppte taget om inte blockeringar. Det blev en liten övning.
Kände mig så ledsen efteråt. Kan det vara gamla tankar som har hållt sig kvar och nu släpptes det fram? Kanske.
Ibland ber jag så intensivt att jag börjar gråta. Men idag blev det ingenting sådant. På kvällen får det bli femton minuters ljus meditation. Måste komma in i det där med andlighet mer.
Idag kommer Jonathan och Johannes och hälsar på. Tobias ska klippa Johannes. Längtar så att träffa mina små älsklingar.
På måndag hämtar vi äntligen Theo till oss. En vecka känns långt.
Tog en promenad till biblioteket och lånade en bok till Theo. Han behöver träna på att läsa. Ska ta upp med läraren hur stressad Theo är ibland när det kommer till prov. Så ska det inte vara! Han är bara elva. Sen blev det en snabbis till apoteket.
På söndag vill syrran att jag kommer och tittar på film hemma hos henne. Ska bli roligt. En film med Nicholas Cage. En av mina favoriter.
Nu har vi ätit äggröra. Snart ska vi till Lidl och köpa semlor igen! Så gott!






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

noidan.blogg

Försöker hitta ljuset och lugnet i mörkret

RSS 2.0