Hoppets ljus


Det var ett tag sedan. Har inte haft tid att reflektera över mina tankar, känslor eller livet.
Förra helgen var jag i Västerås. Min kompis son fyllde sex år. Det gick bra men ändå var jag som ett vrak när jag kom hem. 
Theo har haft en välbehövt sportlov. Vi sov hos mina föräldrar två nätter. Hade ångest i början med det gick bra. Förutom att pappa har fått för sig att vi alla skulle ut på promenad, varje dag, två gånger i 45 minuter. Hemskt! Det är inte Theo och jag van vid. Tack och lov behövde jag vara någon städhjälpare. Hatar att åka dit och behöva göra en massa. Nu låter jag som en snorunge. Men jag gör tillräckligt hemma. När jag kommer dit vill jag koppla av. 
Idag ska jag ta en promenad till biblioteket. Har reserverat två böcker, änglar i mitt hår och ett ljus i mörkret. Har läst båda men det var flera år sedan.
Biblioteket öppnar kl nio så jag tänkte ta en promenad dit.
Älsklingen har varit krasslig i en hel vecka. Men igår orkade han träna och han såg lite bättre ut.
Har glömt bort helt. Men jag har, äntligen fått en ring! Vi är förlovade! Jag är vätldens lyckligaste! Det är en smal band med en diamant. En ring som påminner om 1800 talet. Precis som jag ville ha.
Visste inte att mannen också ska ha en ring. Så vi får gå ner och köpa en till honom. Tycker dock det är viktigare att kvinnan har det.
Min sömn har varit kanon dessa två nätter. Har lagt mig runt 21 och sover fram till sex.
Solen kommer fram mer och bars det ger en stor skopa glädje och hppp. Härligt sen när man kan gå ut utan täckbyxor, mössa och vantar.
I veckan var jag i Valbo med en vän. Båda var helt slut. Det var roligt men när jag kom hem blev det raka vägen till sängen.
Älsklingen klarade av teorin! Nu är det bara uppkörningen kvar. Sen äntligen har han ett körkort igen. Vilken frihet han kommer att känna.
Träffade min käre vän i veckan och vi träffades och åt lunch. Hon hade fyllt år nyss.
Nu ska jag göra ett ansikte och bege mig ut i friska luften.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

noidan.blogg

Försöker hitta ljuset och lugnet i mörkret

RSS 2.0