Visa er!


I torsdags fick älsklingen sitt körkort! Äntligen! Jag fick sovmorgon igår och han skjutsade Theo till skolan.
Igår fick jag höra dåliga nyheter om en yngre släkting. Hon är riktigt sjuk. Jag ber till änglarna att allt blir bra. Att healing änglarna jobbar med henne.
Jag ser mer och mer hur vi alla åldras och blir mer sjuka. Många är arga. Om det nu finns kärlekens gud, varför hjälper han inte? Jag ser och hör frustrationen. Men vi lever i mörkrets tid. Inte i änglarnas rike. Inte än. Förstår inte varför vi skulle mellanlanda här. Leva i detta mörker. Men det är någon mening med det. Det enda vi kan göra är att sprida så mycket ljus och kärlek till våra medmänniskor, djuren och naturen. Att försöka visa och låta andra bli intresserade av det som inte syns, andlighet, det som finns bland oss men många inte ser. Vi måste vara starka och visa att godhet alltid kommer att besegra.
Sov bra inatt. Har ätit en stor och god frukost. Älsklingen gör sig redo för ett kallt bad, Theo spelar och jag ska göra ett ansikte. Grabbarna ska till Dome lite senare och jag hoppas min vän vill ta emot mig den stunden och vi dricker te och umgås.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

noidan.blogg

Försöker hitta ljuset och lugnet i mörkret

RSS 2.0